Social Items

Jom Jemaah Di Surau

Jun 16 2020 KUCHING 15 JUN Had jumlah jemaah untuk solat lima waktu di masjid dan surau di Sarawak dibenarkan ditambah kepada 40 hingga 80 orang mulai esok manakala bagi solat Jumaat pula dinaikkan kepada 80 hingga 250 orang mulai 19 Jun bergantung kepada kategori masjid atau surau. May 27 2021 Bagi kapasiti 1000 jemaah ke bawah bilangan jemaah dibenarkan tidak melebihi 20 orang dengan penjarakan 15 meter.


Pin Di Masjid

Namun melihat kepada draf kes yang semakin menurun kerajaan melonggarkan SOP bilangan jemaah.

Jom jemaah di surau. Masjid Sentosa Teras Jernang telah memulakan pembinaannya pada 2 Mei 2019. Jun 09 2020 Swak benarkan solat jemaah di masjid surau June 9 2020 KUCHING 8 JUN Solat lima waktu berjemaah di masjid dan surau dibenarkan dengan pelbagai syarat di Sarawak mulai esok sementara solat Jumaat pula bermula 12 Jun ini dengan jumlah jemaah dihadkan di antara 20 orang dan 100 orang pada satu-satu masa. Untuk solat fardu di masjid surau Jumaat dan surau bilangan jemaah dibenarkan tidak melebihi 12 orang yang terdiri dari pegawai masjid dan ahli Jawatankuasa sahaja dengan penjarakan 15 meter katanya dalam kenyataan hari.

MEMBELAH permukaan pinggir laut Selat Melaka Harakahdaily dibawa ke sebuah Kampung Orang Asal KOA Sungai Dua Pulau Ketam yang didiami 21 keluarga dengan kira-kira 115 penduduk. Semoga perkongsian tentang kebaikan dan kelebihan solat berjemaah ini akan dapat membuka pintu hati anda untuk menunaikan kewajipan solat bersama masyarakat suami isteri dan keluarga. Nasir insiden tular itu melibatkan 28 jemaah masjid dan sembilan jemaah surau.

Ramadan 1422 bermakna buat Orang Asal Pulau Ketam. Sultan Selangor turut bertitah agar. Jul 01 2020 SHAH ALAM.

Jumlah kehadiran jemaah di Surau untuk Solat Fardhu ditetapkan pada 40 orang tidak termasuk Pegawai dan Ahli Jawatankuasa Surau. Rancangan untuk membina Masjid Sentosa ini tercetus setelah Surau Desa Sentosa tidak dapat lagi menampung kapasiti jemaah yang semakin ramai di Taman Desa Sentosa Bandar Baru Bangi. Setiausaha Sulit Sultan Selangor Datuk Mohamad Munir Bani berkata Sultan Selangor juga berkenan semua masjid dan surau di Selangor dibuka semula untuk mendirikan solat fardu lima waktu secara.

Jun 01 2021 Akibat melanggar Prosedur Operasi Standard SOP sekumpulan jemaah surau dan masjid di Chetok Pasir Mas Kelantan dikenakan kompaun 1500 ringgit seorang Ahad lalu. Setiausaha Majlis Islam Sarawak MIS Khalidi Ibrahim berkata keputusan itu. Jul 01 2020 Jumlah kehadiran jemaah di Surau Kebenaran Solat Jumaat bagi mendirikan Solat Jumaat dan Solat Fardhu ditetapkan pada 40 orang tidak termasuk Pegawai dan Ahli Jawatankuasa Surau.

Menurut Ketua Polis Daerah Pasir Mas Asisten Komisioner Mohd Nasaruddin M. Assalamualaikum wa rahmatullahi sidang jemaah yang dirahmati Allah bertakwalah kepada Allah Subhanahuwataala dengan mentaati segala suruhan-Nya. Sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan PKPK dilaksanakan rumah ibadat seperti masjid atau surau juga ditutup untuk sebarang urusan termasuk menunaikan solat Jumaat.

Pesuruhjaya Jabatan Hal Ehwal Agama Terengganu JHEAT Mat Azmi Arshad berkata jumlah rakaat solat sunat Tarawih bergantung kepada kemampuan jemaah sama ada. Jul 05 2021 PAS Sarawak menyokong usaha kerajaan Sarawak dan arahan Majlis Agama Islam Sarawak dalam memberi perlindungan kepada umat Islam melalui usaha mengawal penyebaran virus covid-19 dengan garis panduan untuk pengimarahan masjid dan surau semasa Perintah Kawalan Pergerakan PKP di seluruh Sarawak. Ketetapan baharu dikeluarkan bagi bilangan jemaah solat fardu lima waktu solat Jumaat dan solat sunat tarawih di semua masjid dan surau di enam daerah di Selangor susulan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan PKP.

May 25 2021 Jumlah jemaah di surau masjid dihadkan. May 31 2021 Menurutnya program pengimarahan di masjid dan surau ditangguhkan selain aktiviti pengurusan pula dilaksanakan secara maya dan dalam talian. Jom Solat Berjemaah di Masjid atau Surau yang Terdekat.

Semoga Allah Subhanahuwataala memberikan kejayaan hidup di dunia dan di akhirat. May 06 2021 SHAH ALAM. Jul 04 2021 KUCHING.

Hanya 12 jemaah dalam kalangan ahli kariah termasuk ahli jawatankuasa pengurusan selain pegawai dibenarkan menunaikan solat Jumaat di masjid. Apr 12 2021 Jom Sambut Ramadan Pertama di Surau Orang Asal Pulau Ketam. Posted by Surau Al-Ikhlas at 1219 PM.

Sabda Nabi saw yang bermaksud. Pas Sarawak menyokong usaha Kerajaan Sarawak dan arahan Majlis Agama Islam Sarawak dalam memberi perlindungan kepada umat Islam melalui usaha mengawal penyebaran virus Covid-19 dengan garis panduan untuk pengimarahan masjid dan surau semasa Perintah Kawalan Pergerakan PKP di seluruh Sarawak. Jul 02 2021 LIVE di FB Surau Al Muttaqin Putrajaya 5r6 JOM TONTON SEKARANG.

May 20 2021 Jemaah masjid surau di Johor dihadkan bermula esok. Semua masjid dan surau di negeri ini benarkan mendirikan solat sunat Tarawih serta menjalankan aktiviti keagamaan termasuk pengajian agama sepanjang Ramadan ini. Dan menjauhi segala larangannya.

Penduduk Taman Desa Sentosa kini telah semakin bertambah kepada lebih 5000 orang. Jabatan Agama Islam Negeri Johor JAINJ menghadkan jumlah jemaah solat Jumaat dan solat lima waktu sepanjang tempoh Perintah. Satu perkara yang perlu dikaji semula adalah batasan jemaah dengan mematuhi penjarak fizikal di.

Aug 25 2009 jom jemaah di surau Al-Ikhlas. Apr 19 2021 KUALA TERENGGANU. Marilah bersama-sama kita mengimarahkan rumah Allah di mana tempat yang adanya laungan azan untuk solat fardhu lima waktu sama ada di masjid surau dan sebagainya.

Jul 01 2020 Semua Masjid Surau di Selangor Dibenarkan Solat Jumaat Mulai 3 Julai. Di PULAU PINANG Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Pulau Pinang JHEAIPP membenarkan solat Jumaat dan solat fardhu di semua masjid dan surau di negeri itu dengan kadar bilangan jemaah tidak melebihi 15 orang. Fadhilat solat berjemaah amat besar sekali berbanding dengan solat bersendirian.

Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah berkenan membenarkan semua masjid dan surau dibuka untuk mendirikan solat Jumaat berkuatkuasa 3 Julai ini. Newer Post Older Post Home. Daerah yang terlibat merupakan daerah Petaling Hulu Langat Gombak Klang Sepang dan Kuala Langat.

Kediaman mereka tidak kukuh berdiri di atas tanah.


11 Tips Ruang Solat Tarawih Di Rumah Sempena Ramadhan


Jom Belajar Cara Solat Terawih Sendiri Yang Mudah Ringkas Solat Cara Islam


Show comments
Hide comments

Tidak ada komentar